یکشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۵

جهانگیری عنوان کرد

بیشترین میزان تخریب جداکننده های فلزی مسیرهای دوچرخه در بلوارهای معلم، شهید لشگری و شهید سلیمانی

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته بیشترین میزان تخریب جداکننده های فلزی مسیرهای دوچرخه مربوط به مسیرهای دوچرخه احداث شده در بلوارهای معلم، شهید سلیمانی و شهید لشگری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری گفت: در بسیاری از مسیرهای دوچرخه احداث شده در سطح شهر به منظور افزایش ایمنی تردد دوچرخه سواران از جداکننده های فلزی برای تفکیک این مسیرها از مسیر سواره رو استفاده شده است.
وی عنوان کرد: نصب جداکننده های فلزی در مسیرهای دوچرخه مانع ورود خودروها به این مسیرها شده و به تبع آن احتمال برخورد دوچرخه سواران با خودروها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در مورد مسیرهای دوچرخه با آن روبرو هستیم بحث برخورد خودروها با جداکننده های فلزی مسیرهای دوچرخه و تخریب این جداکننده ها است.
جهانگیری گفت: به عنوان نمونه فقط در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری در بلوار معلم حدفاصل تقاطع نوروزیان تا بلوار سعادت ۱۸جداکننده فلزی مسیر دوچرخه به دلیل برخورد خودرو تخریب شد.
وی بیان کرد: همچنین در همین بازه زمانی هشت جداکننده فلزی در مسیر دوچرخه بلوار شهید لشگری و هفت جداکننده فلزی مسیر دوچرخه در بلوار مسیر دوچرخه بلوار شهید سلیمانی تخریب شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته نیز در طول سال نیز جداکننده های مسیرهای دوچرخه مذکور بیشترین آسیب را می بینند.
جهانگیری یادآور شد: از شهروندان عزیز تقاضا داریم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تردد با سرعت مطمئنه در معابر شهری مانع آسیب زدن به تجهیزات ترافیکی و وارد آمدن خسارت به سازمان شوند.
پایان پیام/

تصاویر مرتبط