2/6/2021

جهانگیری خبر داد

گذرهای عابرپیاده اکثر معابر سطح شهر ایمن سازی شده است

سعید جهانگیری گفت: به منظور افزایش ایمنی تردد عابران پیاده در معابر سطح شهر اکثر گذرهای عابرپیاده با استفاده از تجهیزات و اقدامات ترافیکی از جمله خط کشی، نصب سرعتگیر و تابلوی ترافیکی ایمن سازی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری گفت:  ایمن سازی محدوده هایی از شهر که به دلیل کاربری های ایجاد شده در آن محدوده ها شهروندان بیشتری تردد می کنند، از ضروریات مدیریت شهری به شمار می رود و جزو برنامه های اولویت دار است.

وی عنوان کرد: در این راستا معابر سطح شهر به لحاظ میزان تردد عابران پیاده و ایمنی که در حال حاضر دارد، مورد بررسی قرار گرفت تا نسبت به افزایش ایمنی تردد عابران پیاده در معابری که احتمال خطر برای آنان وجود دارد اقدام شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: در نتیجه نیازسنجی های صورت گرفته گذرهای عابرپیاده اکثر معابر سطح شهر از جمله بلوار مدرس، خیابان های ایران گاز، شهدا، اصفهان، دستغیب، نوروزیان و... ایمن سازی شد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: خط کشی طولی، خط کشی گذرگاه های عرضی عابرپیاده مقابل مدارس، نصب علایم ترافیکی، نصب و رنگ آمیزی سرعتکاه ها از جمله اقداماتی است که در راستای ایمن سازی این معابر انجام شده است.

وی یادآور شد: ایمن سازی گذرهای عابرپیاده معابر شهر در افزایش ایمنی تردد عابران پیاده نقش مهمی ایفا کرده و احتمال وقوع تصادف بین عابرپیاده و خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

پایان پیام/

related images