دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۲۲

جهانگیری:

نظم دهی به ترافیک و استفاده عادلانه از فضای حاشیه خیابان مهمترین مزیت اجرای طرح کارت پارک

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: یکی از مهمترین مزیت های اجرای طرح کارت پارک و احداث پارکینگ های حاشیه ای نظم دهی به ترافیک و استفاده عادلانه از فضای حاشیه خیابان ها است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری گفت: فضای خالی حاشیه معابر مکان های مناسبی برای پارک خودروها به شمار می رود اما نظم دهی به ترافیک و تقسیم عادلانه این فضا بسیار حائز اهمیت است.


وی عنوان کرد: به این منظور و همچنین جلوگیری از پارک دوبله خودروها در معابر که به سهم خود مشکلات زیادی از قبیل ایجاد گره های ترافیکی، افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا و جریمه برای رانندگان به وجود می آورد؛ احداث پارکینگ های حاشیه ای در دستورکار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار گرفته است.


جهانگیری تصریح کرد: در این راستا تاکنون در بسیاری از معابر سطح شهر به ویژه معابر هسته مرکزی پارکینگ های حاشیه ای متعددی احداث شده است به گونه ای که در حال حاضر۲هزار و ۷۰۰ فضای پارک حاشیه ای در اختیار شهروندان قرار دارد.


وی گفت: نیم ساعت اول استفاده از فضای پارک پارکینگ های حاشیه ای و طرح کارت پارک برای شهروندان عزیز کاملا رایگان است.


مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه موضوع مهمی که در این رابطه شهروندان عزیز باید رعایت کنند مدت زمان استفاده از این پارکینگ ها است، گفت: از شهروندان عزیز تقاضا داریم در صورتی که مدت زمان توقف آن ها زیاد است از پارک خودرو در پارکینگ حاشیه ای اجتناب کرده و از خدمات پارکینگ های غیر حاشیه ای تحت نظارت سازمان استفاده کنند.


جهانگیری خاطرنشان کرد: رعایت این موضوع کمک می کند تا همه شهروندان بتوانند از ظرفیت فضای پارک حاشیه ای معابر بهره مند شوند.
پایان پیام/

تصاویر مرتبط