سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۶/۱۸

جهانگیری خبر داد

تجهیز پارکینگ های تحت نظارت سازمان به کپسول آتش نشانی

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: اکثر پارکینگ های تحت نظارت سازمان به کپسول آتش نشانی مجهز شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ با توجه به احتمال وقوع آتش سوزی در پارکینگ های تحت نظارت سازمان تجهیز پارکینگ ها به کپسول های آتش نشانی ضروری است.


از سوی دیگر به دلیل اینکه در برخی از پارکینگ های تحت نظارت سازمان انبار نیز وجود دارد باید از هر دو نوع کپسول آتش نشانی پودر و گاز و آب و گاز استفاده شود.


براین اساس سعی داریم تمام پارکینگ های تحت نظارت سازمان را به کپسول های آتش نشانی مورد نیاز آن ها مجهز کنیم.


مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر 15 پارکینگ تحت نظارت سازمان فعالیت می کند که گستردگی موقعیت مکانی این پارکینگ ها به گونه ای است که شهروندان دسترسی راحتی به پارکینگ داشته باشند.


سعید جهانگیری افزود: به منظور حفظ ایمنی پارکینگ ها از آتش سوزی، سعی کردیم پارکینگ های تحت نظارت سازمان را به کپسول های آتش نشانی مجهز کنیم.


وی با اشاره به اینکه دو نوع کپسول آتش نشانی در پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد، اضافه کرد: از دو نوع کپسول آتش نشانی آب و گاز و پودر و گاز در پارکینگ ها استفاده می شد که هر یک از آنها کاربرد مختص به خود را دارد.


مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: کپسول های آب و گاز برای اطفای حریق ناشی از آتش سوزی چوب و انباری و مواردی از این دست مورد استفاده قرار می گیرد.


جهانگیری تصریح کرد: کپسول های آتش نشانی پودر و گاز نیز برای اطفای حریق ناشی از آتش سوزی بنزین استفاده می شود و با توجه به اینکه غالب آتش سوزی های پارکینگ ها ناشی از حریق بنزین است، اکثر پارکینگ ها به کپسول آتش نشانی پودر و گاز مجهز است.

جهانگیری افزود: با توجه به اینکه پارکینگ شهید انصاری دارای انبار است، این پارکینگ علاوه بر کپسول پودر و گاز به کپسول آتش نشانی از نوع آب و گاز و کپسول های چرخدار نیز مجهز شده است.


وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز سایر پارکینگ های تحت نظارت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ۹ عدد کپسول آتش نشانی جدید درخواست داده شده است که در پارکینگ های کوثر، رازی، قدس، سرچشمه، هفت دی، عبیدزاکان، سرچشمه و طالقانی قرار داده می شود.

آموزش۲۶ نفر نیروی انسانی پارکینگ ها برای استفاده از کپسول آتش نشانی


مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به ارائه آموزش های لازم به نیروهای فعال در پارکینگ ها برای استفاده از کپسول های آتش نشانی اظهار کرد: به منظور استفاده صحیح کارکنان پارکینگ های تحت نظارت سازمان از هر پارکینگ دو نفر نیروی انسانی برای دریافت آموزش های لازم انتخاب شده و آموزش دیدند.


جهانگیری گفت: در مجموع ۲۶نفر نیروی انسانی فعال در پارکینگ های تحت نظارت سازمان آموزش صحیح استفاده از کپسول های آتش نشانی را فراگرفتند.

وی یادآور شد: کپسول های آتش نشانی پارکینگ هایی که استفاده شده بود مجددا شارژ شده و پارکینگ های فاقد کپسول آتش نشانی نیز به این وسیله مجهز شدند. 
پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط