4/26/2020

اثر گذاری بیشتر آموزشهای ترافیکی به شهروندان با روش‌های نوین آموزشی

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: آموزش های ترافیکی با استفاده از روش های نوین آموزشی، اثرگذاری ببشتری دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری گفت: بهره گیری از اصول آموزش در حوزه های مختلف، از بهترین راهکارها برای دست یابی به نتایج مطلوب به شمار می رود.

این مسئول ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز همواره سعی می شود بخشی از فعالیت ها در زمینه آموزش شهروندان باشد تا بتوانیم به اهداف مدنظر دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: البته درمورد آموزش قوانین ترافیکی به شهروندان، تمرکز مجموعه بیشتر بر آموزش قشر کودک و نوجوان است، زیرا آموزش قوانین ترافیکی به این قشر از درجه اهمیت بالاتری برخوردار بوده و بی شک تأثیرگذارتر است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: با توجه به اینکه آموزش عامل مهمی در بهبود وضعیت ترافیکی به شمار می رود، برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی برای شهروندان اعم از بزرگسالان و کودکان در نظر گرفته می شود.

جهانگیری عنوان کرد: برای آموزش بزرگسالان طراحی و نصب بیلبرد ها و فیکسچرهای آموزشی با موضوعات ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، عبور از گذرگاه های عابرپیاده، استفاده از کمربند ایمنی و اطلاع رسانی در خصوص عملکرد دوربین های نظارت تصویری و کنترل عبور از چراغ قرمز اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مهمترین موضوع در حوزه آموزش ارایه آموزش های لازم به قشر کودک و نوجوان است زیرا با اموزش قوانین و فرهنگ ترافیک به این قشر قطع به یقین به نتایج مطلوب تر و پایدارتری دست پیدا می کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در این راستا اقدامات فرهنگی مختلفی از جمله برپایی غرفه دنیای ترافیک در دومین نمایشگاه آداب و سنن در نوروز ۹۸، اجرای طرح انتظام بخشی عابران پیاده (عابریار) در شهریور و اسفند ۹۸، اجرای تئاتر نمایشی با موضوعات ترافیکی در ۶۰ مدرسه کم برخوردار منتخب آموزش و پرورش و همایش دوچرخه سواری در سال گذشته انجام شده است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: همچنین با هدف افزایش سرانه دوچرخه سواری بین شهروندان قزوینی به ویژه قشر دانش آموز با حضور در برخی از مدارس سطح شهر قزوین با اعطای هدایایی از دانش آموزانی که فاصله بین خانه و مدرسه را با دوچرخه طی می کنند، تقدیر به عمل امد.

وی گفت: احداث مسیر دوچرخه در پارک بانوان و افزایش مسیرهای دوچرخه سطح شهر به 48 کیلومتر و ایمن سازی این مسیرها نیز در راستای افزایش سرانه دوچرخه سواری بین شهروندان از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته به شمار می رود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اثرگذاری مثبت طرح عابریار در آموزش قوانین ترافیکی به شهروندان بیان کرد: این طرح با موفقیت های خوبی روبرو بوده و شهروندان نیز استقبال خوبی از طرح عابریار دارند زیرا سعی داریم بهترین و موثرترین روش ها را برای آموزش قوانین ترافیکی به اقشار مختلف افراد جامعه در قالب این طرح بکار بگیریم.

پایان پیام.

related images