9/29/2019

جهانگیری:

چهار و نیم کیلومتر به مسیر دوچرخه های سطح شهر قزوین اضافه شد

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با بهره برداری از مسیر دوچرخه محور نوروزیان حدود 4.5 کیلومتر به مسیرهای دوچرخه سطح شهر قزوین اضافه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری گفت: احداث مسیرهای دوچرخه براساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین یکی از برنامه های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین به شمار می رود و هر ساله بخشی از این مسیرهای دوچرخه با توجه به اعتباراتی که به آن اختصاص می یابد، احداث می شود.

وی عنوان کرد: مسیر دوچرخه محور نوروزیان نیز یکی از طرح های احداث مسیر دوچرخه در سال جاری بوده که با بهره برداری از آن حدود 4.5 کیلومتر به مسیرهای دوچرخه سطح شهر قزوین اضافه شده و به این ترتیب در حال حاضر حدود 44.5 کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر وجود دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد:  احداث مسیرهای دوچرخه در معابر سطح شهر قزوین تا جایی ادامه می یابد که تمام معابر از طریق مسیر دوچرخه بهم متصل شوند و علاقمندان به استفاده از این وسیله نقلیه پاک بتوانند مسیرهای مختلف شهری را با استفاده از دوچرخه طی کنند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در کنار اجرای پروژه های عمرانی در حوزه ترویج فرهنگ دوچرخه سواری برنامه های فرهنگی نیز به منظور ترغیب شهروندان برای استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری در دستورکار داریم تا بتوانیم هر روز بر تعداد شهروندانی که از دوچرخه در ترددهای خود استفاده می کنند، بیافزاییم.

وی یادآور شد: استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری ضمن کاهش بار ترافیکی معابر و کاهش اتلاف زمان در سفرهای درون شهری به دلیل اینکه یک ورزش به شمار می رود در سلامت جسمی و روحی شهروندان نیز اثرات مثبت فراوانی دارد.

پایان پیام.

 

related images