6/17/2019

جهانگیری:

بیش از ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه جدید در سال جاری احداث می شود

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: بیش از ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه جدید برای اجرا در سال جاری طراحی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری گفت: احداث مسیرهای دوچرخه برای معابر مختلف شهر براساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۴۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در معابر مختلف شهر قزوین براساس طرح جامع احداث شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تصریح کرد: با توجه به افقی که برای مسیرهای دوچرخه شهر ترسیم شده تمام این مسیرها باید بهم متصل شده و از این طریق زیرساخت لازم برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان فراهم شود.
جهانگیری گفت: یکی از موضوعات مهم که در کنار احداث مسیرهای دوچرخه باید مدنظر قرار گیرد، ایمن سازی این مسیرها است.
وی بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای ایمن سازی مسیرهای دوچرخه سطح شهر انجام شده و براساس آن تمام مسیرهای دوچرخه ایمن سازی می شود که این ایمن سازی از طرق مختلف از جمله اجرای خط کشی، نصب استوانه و گل میخ و یا جداکننده فلزی میسر می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: برای سال جاری احداث بیش از 10 کیلومتر مسیر دوچرخه جدید در دستورکار سازمان قرار گرفته که شامل مسیرهای دوچرخه بلوار امام خمینی(ره)، بلوار شهید بهشتی، خیابان بوعلی، بلوار خرمشهر و خیابان هلال احمر است.

جهانگیری یادآور شد: با توجه به اهمیت ایمن سازی مسیرهای دوچرخه، ایمن سازی مسیرهای مذکور در دستور کار قرار دارد تا علاقمندان به استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری بدون هیچگونه نگرانی، از بستر ایجاد شده برای دوچرخه سواری در معابر شهر استفاده کنند.

related images