1/30/2019

جهانگیری:

احداث مسیرهای دوچرخه ایمن افزایش دوچرخه سواری را به دنبال داشته است

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: احداث مسیرهای دوچرخه ایمن و اتصالل این مسیرها به یکدیگر موجب ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری و افزایش دوچرخه سواران در سطح شهر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری گفت: استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری هم نوعی ورزش است که در سلامتی جسم و روح انسان اثر دارد و هم در کاهش آلودگی هوا و ایجاد گره های ترافیکی موثر واقع می شود.

وی افزود: با توجه به این مهم باید بستری فراهم شود تا شهروندان مانند گذشته از دوچرخه برای رفت و آمدهای درون شهری خود و طب مسافت های کوتاه استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری بحث بسترسازی برای افزایش استفاده از اینوسیله نقلیه پاک توسط شهروندان را برعهده سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار داده تا با اجرای برنامه های فرهنگی و عمرانی شهروندان را به دوچرخه سواری در معابر شهر ترغیب کند.

جهانگیری عنوان کرد: احداث مسیرهای دوچرخه طبق طرح جامع ترافیک شهر قزوین، اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه دوچرخه سواری به ویژه تشویق دانش آموزان به استفاده از دوچرخه، نصب ایستگاه های دوچرخه جلوی در ورودی ادارات و مراکز عمومی و برگزاری همایش های دوچرخه سواری با حضور عموم مردم جامعه از جمله اقدامات انجام شده برای ترغیب شهروندان به استفاده هرچه بیشتر از دوچرخه است.

وی تصریح کرد:  قطع به یقین با ایجاد بستر لازم برای استفاده شهروندان از دوچرخه در ترددهای درون شهری ضمن کاهش آلودگی هوا شاهد کاهش بار ترافیکی معابر و به تبع کماهش اتلاف زمان سفرهای درون شهری خواهیم بود بنابراین از انجام هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نمی کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تاکنون حدود 40 کیلومتر سیر دوچرخه در سطح شهر قزوین احداث شده و وضعیت مسیرهای دوچرخه به گونه ای است که تقریبا تمام این مسیرها به هم متصل هستند.

جهانگیری بیان کرد: اتصال مسیرهای دوچرخه احداث شده در سطح شهر نیز یکی از مواردی است که موجب ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه در معابر می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمن سازی مسیرهای دوچرخه با استفاده از روش های مختلف از جمله تفکیک این مسیرها از مسیر حرکت خودروها با استفاده از موانع در افزایش ضریب ایمنی دوچرخه سواران نقش کلیدی ایفا می کند بنابراین سعی شده این اقدام در تمام مسیرهای دوچرخه احداث شده در سطح شهر انجام شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: امید است با انجام این اقدامات توانسته باشیم گام موثری در راستای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری برداشته و بستری فراهم کنیم تا این وسیله نقلیه پاک در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

پایان پیام.

related images