10/20/2018

جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد؛

اعمال جریمه ارشادی برای رانندگان متخلفی که در مسیرهای دوچرخه توقف می کنند

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: رانندگان متخلفی که خودروهای خود را در مسیرهای دوچرخه متوقف می کنند، جریمه ارشادی می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری افزود: با توجه به اینکه هنوز تمام مسیرهای دوچرخه احداث شده در سطح شهر به جداکننده مجهز نشده است، شاهد توقف برخی از خودروها در مسیرهای دوچرخه هستیم.

وی عنوان کرد: توقف خودروها در مسیرهای دوچرخه مانع حرکت دوچرخه سواران شده و مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد می کند، بنابراین با همکاری گشت های بازرسی تمام مسیرهای دوچرخه سطح شهر نظارت می شود تا در صورت بروز تخلف از سوی رانندگان ضمن ارائه تذکرهای لازم برای آنان جریمه در نظر گرفته شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: رانندگان باید به این نکته دقت داشته باشند که مسیرهای دوچرخه مختص دوچرخه سواران بوده و یکی از بهترین راهکارها برای کاهش بار ترافیکی معابر، احداث مسیرهای دوچرخه و ترغیب شهروندان به استفاده از این وسیله نقلیه پاک در ترددهای درون شهری است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: بنابراین اگر رانندگان خودروهای خود را در مسیر حرکت دوچرخه سواران متوقف و از این طریق مشکلات عدیده ای را برای آنان ایجاد کنند، انگیزه شهروندان به استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری کاهش می یابد.

وی یادآور شد: امید است با همکاری شهروندان بتوانیم شمار دوچرخه سوارانی را که برای انجام کارهای روزمره خود از دوچرخه استفاده می کنند، افزایش و از این طریق بار ترافیکی معابر و آلودگی هوا را در شهر کاهش دهیم.

پایان پیام/

related images