9/30/2018

جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد؛

آموزش قوانین ترافیکی در قالب طرح عابریار این بار برای رانندگان

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: قوانین ترافیکی در قالب طرح عابریار و با اجرای تئاتر در تقاطع های پر تردد هسته مرکزی شهر این بار علاوه بر دانش آموزان و کودکان برای رانندگان آموزش داده شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، سعید جهانگیری افزود:  همزمان با بازگشایی مدارس اجرای طرح عابریار در تقاطع‌های پر تردد هسته مرکزی شهر ضرورت داشت.

وی عنوان کرد: بر این اساس اجرای طرح مذکور با استفاده از نیروهای آموزش دیده تحت عنوان« عابریار» در تقاطع های هسته مرکزی شهر آغاز شده است که این افراد با اجرای تئاتر خیابانی در تقاطع ها قوانین ترافیکی را به رانندگان  وعابران پیاده آموزش می دهند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: خلاقیت جدید که در اجرای طرح عابریار در سال تحصیلی جدید به کار گرفته شده آموزش رانندگان خودروها با استفاده از تاتر خیابانی است.

جهانگیری گفت: با توجه به لزوم یادآوری وآشنایی هر چه بیشتر رانندگان خودروها با قوانین ترافیکی لازم دیدم که قوانین ترافیکی از قبیل احترام گذاشتن به چراغ راهنمایی، توقف پشت خط کشی عابرپیاده و عدم توقف روی خط کشی را با سبک جدیدی در قالب طرح عابریار به رانندگان آموزش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح علاوه بردانش آموزان، رانندگان خودروها نیز با قوانین ترافیکی بیش از پیش آشنا شده و امید است با رعایت این قوانین بتوانیم ضریب ایمنی ترد عابران پیاده هنگام عبور از معابر به ویژه تقاطع ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

related images