سه‌شنبه ۱۳۹۷/۰۵/۳۰

جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد؛

احداث مسیر دوچرخه سواری از میدان نصر تا میدان شورا

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: مسیر دوچرخه سواری از میدان نصر تا میدان شورا احداث می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، سعید جهانگیری افزود: در ادامه اجرای پروژه احداث مسیرهای دوچرخه سطح شهر بر اساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین، احداث یک مسیر جدید در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
وی عنوان کرد:کلیات طرح احداث مسیر دوچرخه میدان نصر تا میدان شورا انجام شده و پس از تهیه طرح اجرایی، عملیات عمرانی پروژه آغاز می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به جزییات مسیر دوچرخه مذکور تصریح کرد: طول این مسبیر ۴هزار و ۲۰۰ متر است که از میدان نصر شروع شده و تا میدان شورا  ادامه می یابد که پس از آن از طریق بلوار امیرکبیر به مسیر دوچرخه نخبگان وصل می شود که با موانع فلزی این مسیر ایمن سازی می شود.

به گفته جهانگیری احداث مسیرهای دوچرخه در معابر مختلف شهر و اتصال این مسیرها در ترغیب شهروندان به استفاده هرچه بیشتر از این وسیله نقلیه پاک در ترددهای درون شهری موثر است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح جامع ترافیک استان مسیرهای دوچرخه سطح شهر به گونه ای احداث می شود که در نهایت تمام آنها بهم متصل شده و یک حلقه کامل از مسیرهای دوچرخه برای استفاده علاقمندان به استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری در سرتاسر شهر داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: در کنار این پروژه های عمرانی فرهنگ سازی لازم نیز در این زمینه انجام می شود تا با افزایش استفاده از دوچرخه بین شهروندان ضمن کاهش بار ترافیکی معابر شاهد کاهش آلودگی هوا و کاهش زمان تردد در سطح شهر باشیم.

پایان پیام

تصاویر مرتبط