سه‌شنبه ۱۳۹۷/۰۴/۱۲

جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبرداد؛

تبدیل میدان22 بهمن قزوین به چهارراه به منظور روان سازی ترافیک

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به منظور کاهش روان سازی بار ترافیکی میدان 22بهمن، اصلاحات هندسی لازم برای تبدیل این میدان به چهارراه انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، سعید جهانگیری افزود: در حال حاضر حجم بسیار زیادی از وسایل نقلیه از میدان 22 بهمن عبور می کنند که این امر بار ترافیکی سنگینی را به این میدان تحمیل می کند.

وی عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود در ساعات اوج ظهر 3 هزار و 860 دستگاه وسیله نقلیه و در ساعات اوج عصر هم 4 هزار و 506 دستگاه وسیله نقلیه از این میدان تردد می کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: این در حالی است که ظرفیت واقعی این میدان تردد 3 هزار دستگاه وسیله نقلیه در ساعات اوج است،  بنابراین آمارهایی که ترددشمارها به ما داده است مشخص می کند در شرایط فعلی شاهد عبور حجم اضافی تردد در میدان 22بهمن هستیم.

جهانگیری گفت: میدان‌های با قطر خارجی بیش از 40 متر حداکثر ظرفیت عبوری از آنان ٣ هزار دستگاه وسیله نقلیه است.

وی بیان کرد: این میدان در حال حاضر به عنوان یک میدان تقدمی با قطر خارجی 64 متر در شهر قزوین وجود دارد که با کمک چراغ راهنمایی کنترل می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به دلایل ضرورت حذف میدان 22بهمن اظهار کرد: در حال حاضر مشکلاتی از قبیل ناامن بودن تردد عابران پیاده، حجم بالای تردد وسایل نقلیه و به تبع آن ایجاد گره های ترافیکی در میدان 22بهمن وجود دارد که ضرورت تبدیل آن به چهارراه را دوچندان می کند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بر اساس آمارهای ارائه شده احتمال بروز تصادف عابران پیاده و دوچرخه سواران در میدان‌ها 14 برابر بیشتر از چهارراه راه هاست.

وی گفت: با تبدیل این میدان به چهارراه قطع به یقین شاهد روان سازی ترافیک و افزایش ضریب ایمنی عابران پیاده هنگام عبور عرضی از معبر هستیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: همچنین حذف فضای اضافی میدان 22بهمن که در حال حاضر محل استفاده وسایل مسافربری شخصی است، تأثیر بسزایی در روان‌سازی ترافیک دارد.

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط