یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۰۳

جانی:

آلایندگی اصلی ترین دلیل مردودی معاینه فنی خودرو شهید رجایی قزوین

جانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: آلایندگی در خرداد سال جاری با ۳۹درصد همچنان در صدر علل مردودی معاینه فنی خودرو شهید رجایی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل ‌و ترافیک شهرداری قزوین؛ مجتبی جانی اظهار نمود: میزان آلایندگی خروجی از اگزوز خودروها شامل هیدروکربن ها و مونوکسیدکربن است؛ مونوکسید کربن معلق در فضا مرگ خاموش انسان ها محسوب می شود و متاسفانه در خرداد سال جاری ۳۹ درصد خودروها به دلیل آلایندگی مردود شدند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه انجام به موقع معاینه فنی خودروها ارتباط مستقیمی با توسعه محیط زیست دارد گفت: آلایندگی ناشی از خروجی اگزوز خودرو که ناشی از عدم مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی است تاثیر زیادی بر آلودگی هوا و بیماری های قلبی و ریوی دارد،  بنابراین شهروندان با مراجعه به هنگام به مراکز معاینه فنی می توانند در  راستای حفظ سلامتی خویش و محیط زیست گام موثر بردارند.

 

جانی در خاتمه با تاکید بر نقش انجام معاینه فنی خودرو در کاهش آلودگی هوا گفت: افزایش ساعات کاری  مرکز معاینه فنی خودرو شهید رجایی قزوین، فعال بودن مرکز در روزهای تعطیل، نیم بها نمودن معاینه فنی در مناسبت های مختلف سال و حذف صف انتظار از جمله اقدامات سازمان جهت ارائه خدمات شایسته به مراجعین و کاهش آلاینده ها می باشد.

 

تصاویر مرتبط