چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۰۱

جهانگیری

شیوع کرونا فرصتی برای تشویق مردم به دوچرخه سواری

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت:شیوع بیماری کرونا در کنار تمام تهدیدهایی که برای انسان ها به همراه دارد می تواند فرصتی برای تشویق مردم به دوچرخه سواری به شمار رود

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ جهانگیری گفت: یک سالی است که مردم جهان با بیماری کرونا درگیر هستند و شیوع این بیماری مشکلات عدیده ای برای انسان ها ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: در شرایط کرونایی که در آن قرار داریم مهمترین اصل برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در ترددها است بنابراین دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک در این برهه از زمان می تواند برای رعایت فاصله اجتماعی در معابر کمک کننده باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: از سوی دیگر ضمن اینکه با دوچرخه راحت تر می توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد، استفاده از این وسیله نقلیه از راه رفتن و دویدن مفرح تر است.

جهانگیری گفت: در هر حال در این ایام که با شیوع بیماری کرونا روبرو هستیم، می توان از تهدید به وجود امده به عنوان یک فرصت برای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه استفاده کرد البته بررسی ها نیز نشان می دهد در این روزها اقبال مردم به دوچرخه سواری افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دوچرخه سواری به خودی خود یک ورزش مناسب و مفرح به شمار می رود که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و پر واضح است که تقویت سیستم ایمنی بدن در عدم ابتلا به بیماری موثر است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اظهار کرد: زیرساخت های لازم برای استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری نیز به خوبی در سطح شهر قزوین فراهم شده و 50کیلومتر مسیر دوچرخه ایمن سازی شده در سطح شهر داریم.

جهانگیری یادآور شد: امید است شهروندان عزیز ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با استفاده هر چه بیشتر از دوچرخه در ترددهای درون شهری در این ایام کرونایی مانع از شیوع بیشتر این بیماری شوند.

پایان

تصاویر مرتبط